zondag 3 juli 2016

Bloemkooltosti met kaas

Deze is geniaal! :-) Ik had al zoveel trotse receptjes gezien voor pizza's met een bloemkoolbodem ipv een deegbodem en idd, da's super! Maar toch, mis ik op een pizza iets van vlees en dan nog wat geraspte kaas erover. Misschien heb ik gewoon nog geen goeie combinatie gevonden die mijn smaakpapillen tintelt.
Daaruit komt de inspiratie van deze voort... Voor PN at ik heel veel brood met kaas als lunch, ik denk dat ik, bij wijze van spreken, groot geworden ben op boterhammen met kaas. Nu eten we maar heel weinig brood meer. Af en toe es bij een soepje over de middag, dat wel, maar daar stopt het.
Dus deze is 't beste van 2 werelden: PN en een broodje kaas :-)
Misschien dat ik later nog wat sleutel aan 't recept, de volgende keer nog iets meer kruiden gebruik, maar 't is écht lekker. Heb zelfs een klein vreugdesprongetje gemaakt bij de 1e beet :-)

Ingrediënten:
Bloemkoolrijst, 1 ei, 40 gr parmezaanse kaas, oregano en wat kaas die makkelijk smelt om tussen uw 'sandwich' te steken

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 230° - kan wss ook minder, maar moest snel gaan...
  • De bloemkoolrijst in de microgolf steken (in de pan kan wss ook) af en toe es roeren, zodat ie gaar, zacht wordt en ook wat uitdroogt.
  • Daarna de parmezaanse kaas, wat oregano en het ei toevoegen en dooreen mengen
  • Op uw bakplaat wat bakpapier leggen en het mengels verdelen in 2 kanten van wat later uw sandwich wordt. Gewoon 2 rechthoeken heb ik genomen. Maak ervan wat jullie willen :-) 
  • En dan hop 15 min. in de oven
  • Uit de oven halen, kaas op de ene kant leggen en dan de andere kant voorzichtig met een spatel losmaken en op de kaas leggen. 
  • Nog effe onder de grill en smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten