zondag 7 januari 2018

Pestosoep


De laatste tijd, probeer ik aan de smaak te wennen van een aantal zaken die ik eigenlijk niet zo graag lust. Als ik die in iets verwerk, valt 't minder op en ze zeggen toch altijd dat je x aantal keer aan iets moet proeven en het dan wel lusten. Zo smokkel ik telkens een stuk kiwi in mijn fruitsla en nu erwten in deze soep. Naar mijn mening smaken ze nog ietske te veel door, zodat ik het persoonlijk een geslaagde soep vind. Maar Rasmus, die anders nooit geen soep eet, vond dat ie lekker rook, vroeg om een kom en zei dat dit er zeker één was voor op de blog. En gezien ik altijd luister naar hem... Ahum...


Ingrediënten:
1 ui, 350 gr erwten, 2 stengels bleekselder, 6 courgettes, 1.5 liter groentenbouillon, 4 el groene pesto

Recept:

  • Uitje even fruiten, ondertussen de selder en de courgette in stukjes snijden en er geleidelijk aan bijkieperen. Dan nog een kleine 5 min. even laten aanstoven
  • 1.5 l groentenbouillon toevoegen en 10 min laten koken
  • Pesto en erwtjes toevoegen en nog 5 min laten koken
  • Nog wat peper erbij, mixen en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten