zondag 30 juli 2017

Venkelsoep



Met 't mooie weer, kom ik gelijk deze maand niet echt toe aan veel nieuwe receptjes uitproberen. Er was altijd wel iets te doen, Gentse Feesten en daarna opening Parkkaffee, ook nog schoonouders op logement gehad en zo. Dus tijd om een ouwe getrouwe uit mijn mouw te toveren. Zelfs putje zomer bij 27° blijf ik trouw aan mijn soep! Heb deze een eindje niet meer gemaakt omdat ie niet PN-proof was met de raki erin, dan toch opnieuw gemaakt, zonder de raki weliswaar, ook lekker, maar ach, ik word toch meer een meer verleid om er steeds opnieuw een scheut aan toe te voegen. Het maakt 't gewoon af...

Ingrediƫnten:
3 venkelknollen, 1 ui, groentenbouillon, scheut raki (of ouzo)

Recept:

  • Groenten even aanstoven in boter
  • Groentenbouillon en raki erbij
  • 20 min. laten koken, mixen en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten