zaterdag 9 januari 2016

Groentenweelde met gebakken patatjes

Gebakken patatjes... Sedert we à la Pascale Naessens eten, zijn aardappelen zo goed als geschrapt van ons menu. En dit terwijl ik vroeger écht een aardappelmens was. 'k Zou de kilo's niet willen tellen die mijn mondje al gepasseerd zijn :-S

Als we er nu nog es eten, geniet ik er echt van en dan ga ik altijd resoluut voor gebakken patatjes. Wel ietske meer werk, eerst koken, dan bakken, maar 't is 't meer dan waard! En in goei boter... Mmm...

Voor PN was het enige vegetarische gerecht dat me kon smaken een pasta met 4 kazen, in het begin was het even wennen, maar nu zijn we dat al zo gewoon dat we er niet meer bij stilstaan. Onlangs hoorde ik mijn vriend wel zeggen dat hij dat af en toe toch es miste... en het is waar, sommige gerechten kan je gewoon niet PN maken zonder afbreuk te doen aan 't originele recept. Dat is dan voor als we es uit gaan eten hé, dan smaakt dat des te meer! :-)

Ingrediënten:
Aardappelen, rozemarijn, 1 ui, enkele teentjes look, 1 gele en 1 rode paprika, 1 courgette en enkele tomaten. (Maar op zich kan je hier alles in smijten wat je nog in uw frigo liggen hebt, da's 't leuke aan dit recept :-))

Recept:

  • Patatjes eerst koken en daarna bakken
  • Alle groenten in stukken, in een ovenschotel doen, wat olijfolie erover en kruiden met rozemarijn en hop, half uurke de oven in op 180°
  • 't Lekkerst met wat zelfgemaakte mayo erbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten