zaterdag 30 januari 2016

Rens Kroes' ontbijtcake



Zoals de naam van dit receptje al doet vermoeden, is dit geen eigen creatie, maar eentje van Rens Kroes. Al googelen bij haar terechtgekomen en ook bij dit ontbijtje :-) Echt heel leuke en gezonde dingen maakt ze! Volgende keer dat ik in de Fnac kom, ga ik zeker er in één van haar boeken bladeren en wie weet wel kopen :-)

Moet nu wel eerlijk zeggen... als je geen banaan lust (net zoals ik dus), maak het niet, het zal je niet echt smaken. Rasmus daarentegen vindt de cake heerlijk en ook wat meegenomen naar 't werk om daar naar de reacties te peilen en van alle 3 de collega's een dikke duim gekregen :-) Er was nog een plakje over, want 1 iemand was er niet, maar dat heeft niet lang geduurd. 't Beste bewijs dat 't hun smaakte :-)

Ingrediënten:
4 bananen, 4 eieren, 120 gr havervlokken, 2 tl kaneel, 1 tl vanillepoeder - ongesuikerd, een handvol gojibessen en een handvol moerbessen. Nu ja, volgens mij smijt je daarin van bessen wat je wil, zo lang 't maar gezond is, maar ik had beide liggen, dus netjes 't recept gevolgd :-) Misschien dat ik de volgende keer met andere experimenteer.

Recept:
  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Alle ingrediënten, op de bessen na, in de blender en blenden tot je een romige massa hebt
  • Dan de bessen erdoorheen roeren
  • En alles in een cakevorm gieten
  • Volgens 't recept moest dit maar 25 min. in de oven, maar bij mij heeft 't er 35 minuten ingezeten. Heeft beetje de structuur van broodpudding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten