woensdag 8 juni 2016

Kip met spek en een paprikasaus met zongedroogde tomaten



Weer een topperke! Volgende keer ga ik 't wel met broccoli maken in plaats van met asperges denk ik. Die asperges pasten er ook wel bij, maar ik denk dat broccoli er nog beter bij past.
Inspiratie opgedaan op 't internet, maar eigenlijk redelijk omgegooid om 't 'Pascale Naessens' te maken. Ik vind 't altijd heel ontspannend om receptjes te zoeken en te pinnen op Pinterest. Al diegene die ik daar gepind heb, zijn niet altijd 100% PN-proof, maar wel 100% PN-proof te maken. Als ik zo'n paar nieuwe gevonden heb, dan kriebelt 't altijd mega om boodschappen te gaan doen, te koken en dan laat ik Rasmus altijd eerst proeven om zijn reactie te peilen. Met dat ik dat nu schrijf, besef ik dat nu gelijk pas, da's waar, ik laat hem altijd voorproeven! Haha! Pas op, 't zijn niet allemaal toppers hoor, dan unpin ik ze gewoon netjes en hebben we ook weer iets bijgeleerd :-) Chance dat ik zo'n gemakkelijke eter in huis heb (behalve als 't op vis aankomt, en prei dat moet ie ook niet hebben :-()

Ingrediënten:
Kipfilets, spekblokjes, 4 teentjes look, zongedroogde tomaatjes (ik pak altijd de 'verse', die smaken naar mijn mening veel beter dan die in een glazen potje), veeeeel paprikapoeder, basilicum, kokosroom

Recept:

Hier enkel 't recept voor de kip, de bijhorende groentjes, daar geraken jullie waarschijnlijk zelf wel uit ;-)

  • spek bakken en ondertussen de lookteentjes snipperen
  • als 't spek klaar is, in een potje apart zetten en dan de look en de zongedroogde tomaatjes even laten aanbakken. Ondertussen uw kipfilets in de lengte in 2 snijden. Geen idee waarom, heb ook maar 't recept gevolgd ;-) en bestrooien met zout en paprikapoeder. 
  • als de look goudbruin kleurt, deze, samen met de zongedroogde tomaatjes in 't potje bij uw spek doen
  • dan wat olijfolie in uw pan gieten en de kipfilets bakken, als die klaar zijn, uit de pan en ook effe apart zetten (mogen ook in diezelfde andere pot ze)
  • daarna de overtollige olijfolie afgieten en uw kokosroom in de pan gieten en dan royaal veel paprikapoeder erbij. Ik peis dat ik (samen met dat op de kip) bijna de helft van mijn glazen potje paprikapoeder ('t was een nieuwke) heb gebruikt. Zo veel dus.
  • Beetje roeren natuurlijk dat alles mooi vermengt en als uw saus bijna klaar is, de rest weer toevoegen, samen met de basilicum en nog even laten doorsudderen, zodat alles lekker warm is voor 't serveren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten