dinsdag 30 augustus 2016

Plaattaart met paprika & courgette


Als je snel iets lekkers op tafel wil toveren, dan is deze perfect! Als je de minder gezonde versie maakt, net als ik just heb gedaan tenminste. Als je 't gezonder wil en uw pesto en deeg zelf maakt, dan zal je iets langer bezig wel. Soit, ik had er eigenlijk niet zo veel vertrouwen in om eerlijk te zijn, dit leek me eerder een pizza en op een pizza hoort kaas en iets van vlees en deze had 't allebei niet. Maar 't moest rap gaan vanavond, ik dacht aan deze, moest gewoon wat bladerdeeg en een zak rucola kopen op terugweg van 't werk en ik koos voor de makkelijkheidsoplossing. 't Heeft me heel positief verrast! Zowel mezelf als Rasmus! Is ideaal voor een warme zomeravond als vanavond, waarbij je niet veel tijd of zin hebt om achter 't fornuis te staan.

Ingrediënten:
Pizzadeeg, rode pesto, courgette, oranje paprika, rucola

Recept:
- Oven voorverwarmen op 180°
- Bladerdeeg uitrollen op uw wat boterpapier op uw bakplaat en bestrijken met de rode pesto (de randen vrijlaten)
- Beleggen met schijfjes courgette en reepjes paprika, wat peper & zout en hop 20 min de oven in. Steek hem wel zo laag mogelijk in uw oven, anders worden de randjes te rap bruin/zwart.
- Uit de oven halen, wat rucola erover en 't is klaar :-)

Bron: blog MadebyEllen - Ik heb wel de feta weggelaten om toch nog een beetje in PN haar filosofie te blijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten