zaterdag 18 februari 2017

Spruitjes in spek



Gisteren Virginie, Carla & Jo over de vloer gehad en gezien we de hele namiddag afgesproken hadden, heb ik allemaal verschillende hapjes gemaakt, zodat we de hele namiddag konden eten, aperitieven en tetteren. Deze had ik es zien passeren op Pinterest en ik dacht eraan in de winkel toen ze niet alle ingrediënten van een ander hapje bleken te hebben :-S Schot in de roos. En beste compliment is dat iedereen het heel lekker vond en 't heel leuk vond dat 't es andere hapjes waren dat de traditionele hapjes die je overal krijgt en dat ze inspiratie op gedaan hadden om zelf volk te ontvangen :-) Leuk hé!

Ingrediënten:
Spruiten, spek

Recept:

  • In 't origineel recept stond gewoon uw spruiten kuisen, omwikkelen in spek, op bakplaat hop de oven in voor 30 à 35 min op 190°
Gezien ik redelijk wat warme hapjes had/de oven nodig had en deze nog nooit had geprobeerd, heb ik de spruiten 's morgens enkele minuten voorgekookt en dan gewoon spek errond en onder de grill. Werkte ook perfect :-) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten