donderdag 24 augustus 2017

Vadouvankip


Alweer een topper! Op fb-groepen had ik al heel veel mensen Vadouvan-kruiden van Jonnie Boer horen aanprijzen. In 't begin van de week stond ik in de AH voor de kruiden en viel me de Vadouvan plots op, gelijk een magneet lag ie plots in mijn kar. En amaai, die is inderdaad écht lekker. Wist niet zo goed wat er van te verwachten vooraf, voor diegenen die 't zich afvragen: het smaakt naar een heel lekkere curry. Dat vind ik althans. Wist niet zo goed met wat te combineren met dat ik de smaak niet kon inschatten, dus 't zijn kipreepjes geworden met overschot groentjes en 't was een schot in de roos!

Ingrediënten:
Kippereepjes, vadouvankruiden, kokosroom + wat je nog aan groenten liggen hebt: bij mij was dit wortelen, een ui, paar teentjes look, 1 tomaat en 1 courgette

Recept:

  • Groentjes snijden, hoppa ovenschotel in, wat olijfolie en peper & zout en de oven in op 180° voor een 20 à 30 minuutjes, eigenlijk zo lang de rest klaar is
  • Kippereepjes de pan in, royaal kruiden met vadouvan, en bakken tot deze goudbruin zijn.
  • Dan kokosroom erbij, nog even laten pruttelen, zodat 't wat inkookt, serveren & klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten