woensdag 30 augustus 2017

Zalm op zijn Grieks met avocado tzatziki


Dees is lekker, écht lekker, maar 't moet wel zomers warm weer zijn zoals gisteren. In vakantie, aan 't verbouwen, en hoewel ik door alles al niet genoeg naar mijn goesting kan meehelpen met Rasmus. -Jaja, ik ben 't hulpje hé!- zie ik er toch op toe om telkens tijd vrij te maken om lekker te koken. Al heel veel nieuwe receptjes geprobeerd, ook uit Pascale Naessens haar nieuwste boek, maar die kan ik hier natuurlijk niet vermelden hé!

Laat je niet afschrikken door wat je allemaal nodig hebt en de tijd, 't volgt elkaar allemaal netjes op en eens je bezig bent, heb je 't toch niet door en 't is dan ook nog es de moeite!

Ingrediënten:
Zalm: Zalm, 2 el griekse yoghurt, olijfolie, halve citroen, oregano, teentje look,
Tzatziki: rest van uw pot griekse yoghurt, olijfolie, dille, halve komkommer, avocado, teentje look
Griekse salade: komkommer, groene paprika, 1 rode ui, 2 tomaten (volgende keer neem ik kerstomaatjes, maar die waren op in de AH :-(), olijfolie, oregano, scheut rodewijnazijn, optioneel: olijven (ik lust die niet, dus niet op mijn bord te vinden, op die van mijn vriend massa's)

Recept:

  • We beginnen met de zalm te marineren -dit kan je ook de avond op voorhand of 's morgens doen als je wil-. We smijten in alle ingrediënten voor de zalm in een schotel die afgesloten kan worden, mengen goed, zodat alles onder zit en zetten deze een half uurke weg in de frigo.
  • Dan de tzatziki: eigenlijk ook wreed simpel: begin met uw avocado te pletten, komkommer heel fijn te snijden, look te persen en alles bijeen en dooreen te roeren. Niet vergeten oven te beginnen voorverwarmen op 180°
  • Zalm in de oven steken en dan de salade maken: alle groentjes fijn snijden, wat olijfolie, oregano en een scheut rodewijnazijn erdoor en es husselen. 
  • Dan heb je nog rustig de tijd om de tafel te dekken en te genieten! Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten