zondag 18 februari 2018

Kip met geitenkaas, gebakken appeltjes en boontjes


Dees is zoo lekker! Toen ik nog redelijk ongezond had, had ik een receptje, zonder de gebakken appeltjes, met camembert in de plaats van geitenkaas en met tijmpatatjes erbij. Was altijd smullen :-) Nu was ik op zoek om die oude receptjes gezonder te maken, want de smaken zaten daar goed en met mijn kleine aanpassingen is ook deze een schot in de roos!
Om ontgoocheling te vermijden bij uw tafelgenoten, zeg je wel best vooraf wat je maakt. Rasmus kwam de keuken binnen toen alles op tafel stond, 'k zag zijn ogen al blinken en ie zei 'dit is toch geen Sandra Baccardi hé?' en hij had al de fles ketchup in zijn handen voor bij wat ie dacht gebakken patatjes te zijn... Hij was effe sip, maar toen ie begon te eten, veranderde 't snel. 't Is gewoon wreed lekker! Uitproberen zou ik zeggen!

Ingrediënten:
Ui, boontjes, appels, curry, kipfilets, geitenkaas, tijm (en optioneel: honing)

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Boontjes maken, zoals je ze wss altijd maakt: ik kook ze eerst 3 min, afgieten, in die pot ondertussen uitje aanstoven en ze er dan weer bij kieperen.
  • Ondertussen ook uw kipfilets bakken en eens ze goudbruin zijn (niet erg als ze nog niet helemaal doorbakken zijn), dan leg je ze in een ovenschotel.
  • Dan in dezelfde pan uw appeltjes bakken, kruiden met curry,  om ze daarna bij in de ovenschotel te kieperen.
  • Dan naar smaak geitenkaas op de kipfilets leggen, vroeger deed ik er ook nog altijd een beetje honing bij en om sana te blijven, mag dit wel denk ik. Afkruiden met tijm en nog 10 à 15 min. de oven in. 
Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten