donderdag 14 juni 2018

Saliekip in Parmaham met erwtjes & worteltjes


Een winters gerechtje in juni. 't Heeft dan ook een beetje gemiezerd vandaag. Warm weer achter de rug en voor de boeg, maar nu effe beetje kwakkelweer. Dus ideaal om op Rasmus zijn wensen in te gaan en hem nog es erwtjes te serveren! Ik ben daar persoonlijk niet zo zot van, dus de laatste maanden ze er een paar keer laten insluipen in kleine hoeveelheden en ik ben er klaar voor!

Ingrediƫnten:
Kip, ricotta, salie, parmaham, wortels, erwtjes, rode ui, tijm, laurier

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Bij uw ricotta (hiervoor zo'n klein potje gekocht en was ideaal qua hoeveelheid voor 3 personen, allez ja, 2 personen en nog een lunch voor de volgende dag) wat salie, peper en zout toevoegen en goed dooreenroeren
  • Dan uw kipfilet insnijden gelijk een brievenbus, daar wat saliericotta inproppen, toevouwen, omwikkelen met Parmaham en in uw ovenschaal leggen. Ik had ze er een 25 Ć  30 minuten ingestoken en ze waren een klein beetje te droog naar mijn goesting, dus volgende keer doe ik er wat alufolie over.
  • En dan uw groentjes: gesnipperde rode ui wat aanstoven in goeie boter. Tja, dit is zo'n traditionele groentencombi dat ik daar niet aankom. Royaal kruiden met tijm en laurier.
  • Terwijl uw ui aan 't stoven is, uw wortels in schijfjes snijden en eens de ui goed is, ze er aan toevoegen. Als al uw wortels erbij zijn, uw erwtjes toevoegen. Dan een beetje water erbij en ik had nog een dikke lepel van dat ricottamengsel over, dus het restje hier ook bij gedaan, anders zo'n zonde om weg te smijten. Een dikke 10 minuutjes zachtjes laten sudderen tot de groentjes klaar zijn

Buikje vol eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten