woensdag 25 juli 2018

Venkelslaatje met rucola

Mij hoor je niet klagen over 't warme weer hoor! Ik vind het heerlijk, lekker warm van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Altijd al gedacht dat ik in 't verkeerde land ben geboren.
Mijn vriend, den Deen, dus duidelijk in 't goeie land geboren. Heeft al een paar nachten een matras in onze kelder gelegd en daar geslapen. Hij kan 't niet meer aan.
Da's de enige mindere kant aan 't warme weer voor mij... maar ach, dan heb ik het hele bed es voor mij alleen, wat ik heimelijk ook wel es leuk vind (maar 't moet wel niet te lang duren ze)
Het aanhoudende warme weer is wel een uitdaging op gebied van koken. Ik hou van heel veel afwisseling, maar zo veel hittegolfrecepten kan ik nu gelijk ook niet uit mijn mouw schudden, dus volop aan 't experimenteren en weer een goeike gevonden :-)

Ingrediënten:
Venkelknol (beetje kijken naar de grootte voor de hoeveelheid), zakje rucola, citroen, groene pesto, pijnboompitten

Recept:

  • Pijnboompitten roosteren in een pan
  • Venkel in fijne plakjes snijden en in een grote kom doen, rucola erbij, halve citroen er over uitpersen, 2 el groene pesto aan toevoegen en goed door elkaar husselen
  • Geroosterde pijnboompitten erover en klaar is kees!
Samen met een lekkere gemarineerde kippenbrochette was dit heerlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten