vrijdag 27 juli 2018

Pastasalade Caprese met gehaktballetjes

We vertrekken bijna op reis! Nog 1 nachtje slapen en we zijn ribbedebie. Traditiegetrouw maak ik een pastasalade voor de 1e lunch, gezien het eten in wegrestaurants gene wauw is.
Eigenlijk maak ik maar 1x op 't jaar een pastasalade en da's dan. Vorig jaar met de verbouwingen zijn we niet op reis gegaan, dus 't is nog van in ons oud huis geleden en mijn blaadje met 't normaal pastasalade recept die ik vroeger maakte met chorizo en zo ben ik kwijt en we wisten niet meer wat er nog in zat, gewoon dat 't lekker was, maar ja, daar kom je niet ver mee hé.
Dus op zoek naar een nieuw receptje, beetje samensmelting van een paar verschillende Pinterest-recepten (Hoe deed ik dat toch voor Pinterest bestond?!) en dit is dus een topper! Qua meer dan 50% groenten volstaat ie niet echt aan onze 'normale' maaltijden, maar zo ongezond is 't ie nu ook weer niet, allemaal pure producten en zo ga ik 't receptje nooit meer kwijtspelen si!

Ingrediënten:
Volkorenspelt penne, gehakt, minimozzarellabolletjes, kerstomaten, pijnboompitten, basilicum, groene pesto, schilfers Parmezaan

Recept:

  • Pasta koken en laten afkoelen, of goed en effe onder koud water spoelen
  • Ondertussen de mozzarellabolletjes en kerstomaten in de helft of in 4 snijden, gelijk je denkt dat het u 't beste gaat smaken
  • Pijnboompitten roosteren, neem er maar royaal veel, anders vind je ze amper terug in de pasta
  • Als uw pasta koud is: een paar lepels groene pesto erdoor en goed mengen en dan eigenlijk gewoon alle andere ingrediënten toevoegen en wat mengen.

Echt lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten