zondag 1 juli 2018

Gezonde croques

Lekker voorgerechtje of aperitiefhapje!

Sinds een collega vorige week vertelde dat ze de avond ervoor doelloos in de winkel rondliep, niet wetende waar zin in te hebben om te eten en het uiteindelijk croques waren geworden, begon ik daar nu gelijk ook wreed goesting in te krijgen. Gecombineerd met een plotse aanval van zin in roséwijn, hoewel ik anders nooit, maar écht waar nooit wijn drink, vraag me niet waarom, maar god had ik zin in rosé.
Gezien ik de laatste weken al een paar keer dik over de schreef was gegaan qua eten, wou ik deze gelijk nog zo gezond mogelijk houden. Dus een combi van verschillende pinterestfoto's en receptjes gecombineerd en 't resultaat was meer dan bevredigend :-) En dat lag niet aan de wijn! :-)
Wij hebben dit als lunch gegeten met een slaatje erbij van rucola, met beetje olijfolie & balsamico en natuurlijk wat geroosterde pijnboompitten erbij, jammie, ik zou dat overal durven bijkieperen. Met ons tweetjes was dit gelijk een beetje te veel van 't goede. Heel lekker ze, daar niet van, maar op 't einde hadden we 'genoeg'. Waren er over bezig, dat 't ideaal zou zijn als voorgerechtje, zo 1 of 2 met wat sla of als aperitiefhapje. Dus vanaf nu komt 't hier zeker nog zo op tafel!

Ingrediënten:
Aubergine, kaas, Parmaham, tomaat, Italiaanse kruiden

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180° en uw ovenplaat er uit halen en er een bakpapierke inleggen
  • Aubergine in plakken van een halve cm snijden, insmeren met olijfolie aan beide kanten en op uw ovenplaat leggen. In alle recepten moest je eerst met zout en dan wachten, wat ik wegens tijdsgebrek niet heb gedaan en was massa's ok, dus volgende keer doe ik dat ook niet.
  • Schel kaas erover, schel Parmaham erop, eindigen met een schijfje tomaat en wat Italiaanse kruiden erover strooien.
  • Hop 20 minuutjes de oven in en klaar is kees.
  • Als je 't serveert als voorgerechtje nog slaatje bij maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten