vrijdag 16 november 2018

Wortelsinassoep

Heerlijk gewoon, eerste koude dagen, dus een lekker kopje soep met een pistolet als lunch!
Deze klassieker was ik helemaal vergeten!! Ik bladerde nog es in mijn oud receptenschriftje, beetje nostalgie tijdens het opruimen, en kwam deze weer tegen. Gelukkig alles in huis om ze te maken, dus geen seconde geaarzeld!
Ik lekker gezond wezen terwijl wederhelft de restjes van gisterenavond opsmoffelde, 't was de gezonde hotdog. Zijn versie daarentegen is met massa's mayo, ketchup en wat we nog van sausjes staan hebben in de frigo. Hij had geen plaats meer voor nog een kopje soep.
Ach, meer voor mij dan, ik klaag niet :-)

Ingrediënten: 3 wortelen, 1 grote ui, 1 liter kippenbouillon, glas vers sinassap, koriander

Recept:

  • In stukken gesneden ui en wortelen even aanstoven
  • Kippenbouillon er bij en 20 minuutjes laten koken
  • Mixen en 't sinaasappelsap toevoegen
  • Op smaak brengen met koriander en peper & zout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten