zaterdag 16 februari 2019

Winterse pompoenschotel met noten, feta & worsten



Eind vorig jaar toen ik ziek was, kwam Annelies, mijn allerbeste en 'oudste' vriendin (al van in 't 1e middelbaar gaan we mee) langs met dit gerechtje dat ik gewoon maar in de oven diende te schuiven. Natuurlijk receptje gevraagd, want het was OVERheerlijk!

Ingrediënten:

  • Worstjes - lam past er heel goed bij, dus meestal neem ik een paar lamsworsten voor mijn vriend en gewone chipolata's voor mij, want ik ben zo geen lamliefhebber
  • 600 gr pompoenblokjes
  • 4 lente-uitjes
  • 200 gr feta
  • handvol noten- en pittenmengeling
  • 1 tl ras el hanout
  • salie
Recept:
  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Pompoenblokjes in een ovenschaal doen, kruiden met de ras el hanout en bestrooien met de fijngehakte lente-ui, noten- en pittenmengeling, salie en verkruimelde feta. 
  • Wat olijfolie erover, kruiden met peper en afhankelijk van de grootte van uw pompoenblokjes een half uur tot uur in de oven
  • Ondertussen worsten bakken 
  • Samen serveren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten