dinsdag 1 november 2016

Geuzekoekjes met witlof


10 dagen voor onze verhuis heb ik mijn schoonouders op logement gehad en ik ga daar verder geen commentaar bij geven. Wat het ook moge zijn, ik wil altijd dat ze lekker eten en deze was een schot in de roos. Ze hebben zelfs niet geklaagd dat er geen aardappelen of zo bij waren (of ze zijn 't gewoon aan 't komen hier :-))
Deze is wel niet helemaal PN-proof door de Geuze die erin zit, maar ja, zo ongezond is 't nu ook niet, dus een smaakvolle comfort :-) Hoewel ik 't die week niet als comfort gerekend heb, schoonouders weet je wel ;-) Ik verdiende 't wel.

Ingrediƫnten:
Gehakt, witlof, geuze

Recept:

  • Maakt gehaktballen en druk ze plat
  • Bak ze bruin in boter
  • Blaadjes witlof erbij en overgieten met een flesje geuze. (soms denk ik dat er niet genoeg geuze in zit en doe ik nog een 2e flesje open en dan heb ik wreed slappe saus, dus bezint eer ge begint! of wacht effe tot 't meeste witlof gekrompen is, zodat je 't beter kan inschatten)
  • Laten pruttelen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten