dinsdag 15 november 2016

Zoete aardappelsoep




Nog zo'n goeike. Eén van mijn favorieten! Is eigenlijk eerder een wintersoep, vult megagoed en verveelt nooit. Toen ik een dik jaar geleden mijn belegde broodjes wou inruilen voor iets gezonders tijdens de lunch, heb ik eigenlijk niet lang moeten nadenken: soep! Ik had een paar lekkere soepen, al altijd een soepeter geweest en dat was niet iets wat ik ging moeten volhouden omdat ik soep eigenlijk lekkerder vind dan die broodjes die na een tijd ook gaan vervelen. Ik moest gewoon zorgen voor genoeg variatie, want van elke tomatensoep te eten, wordt een mens ook niet blij en zo ben ik op deze gekomen.

Ingrediënten:
700 gr zoete aardappelen, 1 ui, 2 teentjes look, 1 tl curry, 1 tl garam masala, groentenbouillon

Recept:
  • Ui en look fruiten in olijfolie, samen met de curry en de garam masala
  • Stukjes zoete aardappelen toevoegen
  • 1,5 l water + groentenbouillon erbij, even laten koken & mixen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten