zondag 27 mei 2018

Mexicaanse tortillataart


Dit gerechtje is een ontdekkingsreis van niet-alledaagse smaken.

Bij de gratis producten van de bingostickers bij AH een eindje geleden zat een blikje rode kidneybonen. Had ik nog nooit van mijn leven gegeten en om de één of andere reden was ik dat ook nooit van plan. Ben niet zo boon-achtig... zwarte bonen, witte bonen in tomatensaus, ... bevoordeeld dat ik het niet lekker zou vinden. Maar nu hadden we dat dus in huis, dus ik moest er iets mee doen. Beetje beginnen googelen en op dit heerlijk receptje op de heel leuke site gebotst van Gezonde Drukte. Zeker es een kijkje gaan nemen!

Ingrediënten:
3 wraps (volkoren of groenten), 1 ui, 2 teentjes look, 2 rode paprika's, blikje maïs, blikje rode kidneybonen, blik 400 gr tomatenblokjes, 300 gr kippengehakt, klein potje zure room, sneetjes cheddar en tacokruiden

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180° en belangrijk, uw bakplaat eruit halen
  • Fijngesnipperde ui en look fruiten in olijfolie
  • Gehakt en de tacokruiden toevoegen en rul bakken
  • Blikje tomatenblokjes (ik neem altijd Elvea Arrabiata) erbij kieperen en even laten sudderen
  • Ondertussen de paprika in blokjes snijden en erbij voegen
  • Op 't laatste de rode bonen en maïs toevoegen
  • Dan bakpapier op uw bakplaat leggen en uw wraps insmeren met zure room
  • En nu laagjes maken: wrap met zure room, gehaktmengsel, plakjes cheddar. En zo verder, eindigen met de cheddar.
  • 15 minuten de oven in
  • Uit de oven halen, netjes op een bord laten glijden en afwerken met een paar toefjes zure room

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten