zaterdag 5 mei 2018

Veggiepréparé van mozzarella

Om te beginnen lust ik geen échte préparé, dus bij elke hap die ik neem klopt er iets niet in mijn hoofd, maar dan proef ik deze en is 't genieten! Ook Rasmus is er zot van. Had echt nog veel over, ik zorg altijd dat hij nog iets over heeft voor een lunch 's anderendaags en ik dacht deze keer nog wat extra voor op mijn eigen boterham bij mijn soep, maar nee ze. Allemaal de lunchbox in. Oké dan.
Had die al massa's zien passeren op 't internet en was weer aan 't zoeken naar een veggie-gerechtje, want vind dat nog altijd moeilijk en wil min. 1x per week vegetarisch eten. Heel blij nu dat ik hem eindelijk zelf geprobeerd heb, dit receptje is een beetje 't beste -naar mijn smaak dan- van vele receptjes.


Ingrediënten:
2 zoete aardappelen, paprikapoeder, sla, tomaat, 1 bol mozzarella (ik had er 2 gebruikt, en da's dus massa's te veel voor 2 pers), scheut balsamico, half klein blikje tomatenconcentraat, 1 tl mosterd, 1 tl al andaluskruiden van Jonnie Boer, royaal peterselie, bieslook en basilicum en nog een sjalotje

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°, zoete aardappels in stukjes snijden, wat olijfolie erover, wat paprikapoeder, beetje husselen en 20 à 30 minuutjes de oven in, afhankelijk van hoe groot uw stukjes zijn
  • De mozzarella in kleine stukjes snijden, in een kom met scheut olijfolie, scheut balsamico, tomatenpuree, 1tl mosterd, kruiden en de helft van 't sjalotje. Met een gewone lepel allemaal goed dooreenroeren en ook een beetje pletten zodat je niet echt meer mozzarellastukjes hebt, maar één smeuig geheel. Bijkruiden met peper & zout.
  • Tomaten in maantjes snijden, besprenkelen  met wat olijfolie, kruiden met peper & zout en de andere helft van 't fijngesneden sjalotje erbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten