vrijdag 7 september 2018

Zalm met geitenkaas



Zalm is mijn favoriete vis en komt hier wekelijks op tafel, maar ik begon te merken dat ik telkens dezelfde groenten erbij serveerde, dus op zoek wat ik er nog bij kon combineren. Broccoli en bloemkool zijn niet de eerste groenten waar je aan denkt bij zalm, en toch passen deze wonderwel bij dit receptje!

En zelfs mijn vriend, bij wie bloemkool toch een beetje moeilijk ligt, vond 't een geslaagde combo. Moet nu wel eerlijk zeggen dat er op zijn bord wel meer broccoli dan bloemkool lag, wat vermoedelijk geen toeval was ;-)



Ingrediënten:
Zalm, geitenkaas, mosterd, honing, cayennepeper

Recept:

  • Oven voorverwarmen op 180°
  • Uw zalm in een ovenschotel leggen en op gelijke afstand inkepingen maken in de breedte
  • Uw mosterd, beetje honing en snuifje cayennepeper mengen (als het te dik is, gewoon een beetje water toevoegen)
  • Dan de geitenkaas in de inkepingen plooien en het geheel overgieten met het mosterd-honingmengsel
  • En dan hop 20 à 30 min. de oven in (afhankelijk van hoe groot/dik uw zalm is natuurlijk)
Bloemkool en broccoli zal wel lukken zonder recept zekerst? Eerst effe koken en daarna bak ik die nog effe aan in de pan met wat amandelschilfers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten